Egyszerre áldás és átok | Social Media Marketing

Előnyök és Hátrányok

Bizonyára minden vállalkozó szembesül azzal, hogy mennyire remek a közösségi média adta marketing lehetőség, azonban, ha a felszín alá pillantunk akkor igencsak azon kapjuk magunkat, hogy mérgelődünk, mennyi energiát von el és emészt is fel egyben.

A Facebook, az Instagram, a Linkedin és a Google, Twitter, Tiktok a legjelentősebb platform, ahol egy valamit is magára adó cég kötelező jelleggel meg kell, hogy jelenjen! A Youtube-ról már ne is beszéljünk. Rendszeresen pedig új tartalommal kell, hogy felvillanjunk. Hiszen szolgáltatunk, ajánljuk magunkat, reklámozzuk a tevékenységünket. Gyűjtük az ügyfeleket és törekszünk a kosárérték növelésre. A folyamatos jelenlét és a friss tartalom karöltve együtt kell, hogy járjanak. Nyilvánvalóan, az érdeklődők így találnak rá a termékedre, szolgáltatásodra.

Egyéni arányok
50%    +/- ?

Miért is annyira remek lehetőség a Social Media Marketing egy cég számára?

Közösségi média hirdetési lehetőségeinek előnyei:

  • hirtelen sok emberhez lehet eljutni,
  • bármilyen vállalkozás versenyképes a Social Media platformokon,
  • nem kell milliókat költeni az offline megjelenésekre,
  • ingyenesen készíthetsz magadnak üzleti profilt, posztolhatsz ki tartalmat az oldalaidon,
  • azonnal közölheted az aktualitásokat, 
  • akár relatív alacsony költséggel tudsz „Boost”-olni hirdetést, az elszámolás pedig „pay per click” (PPC), azaz kattintás után fizetési rendszerrel működik,
  • akár azonnali reakcióra készteti az érdeklődőt, és konvertálja őt vásárlóvá,
  • személyesen tudod megszólítani a fogyasztóidat.

Ha pedig beszélünk az előnyökről, akkor bizony a Social Media Marketingnek vannak bizony hátrányai is:

  • állandóan karban kell tartani,
  • viszonylag rövid időn belül célszerű válaszolni a kimagasló válaszadási arány és idő érdekében,
  • számos platformot kell szinkronban karbantartani, ami meglehetősen időigényes,
  • nagy hangsúlyt kell fektetni a képi megjelenésre, így fotók, és képek felkutatása, szerkesztése, kiposztolása napi szinten szintén nem 2 perces feladat,
  • rengeteg csatorna irányából áramolnak az érdeklődések, melyek megválaszolása után sokszor a munkaidőd végén ocsúdhatsz fel, hogy érdemi munkát nem végeztél (beszerzés, partnerekkel való tárgyalás, raktárkészlet ellenőrzés, fejlesztés, vagy akár sales, stb.)

 

Tény, hogy közösségi internetes csatornák alkalmazásával sokat tudsz előre lendíteni a vállalkozásodon, azonban egy ponton már azt érezheted, hogy a vállalkozásod online marketing tevékenysége felőröl.

Érdekel a megoldás?

Keress meg, hiszen a segítség egy karnyújtásnyira van. Ne engedd, hogy beszippantson a közösségi média örvénye. Egy jól összeállított stratégia alapján már sokkal könnyebben megy az online jelenlét menedzselése. Marketing tervezéssel, rendszerek kiépítésével, nem csak jobban átlátható az online marketing, de gyorsabban is kivitelezhető.

Azonban ha úgy gondolod, hogy delegálnál ezekből a részfolyamatokból, delegálási tanácsadással is segíthetlek!

 

 

Jól hangzik, ugye? Hívj!

Szükséged van segítségre a vállalkozásod marketing folyamataiban? Keress meg!

Adatkezelés

14 + 8 =