MARKETING TANÁCSADÁS

Marketing tanácsadás és konzultáció

1. Szükséged van marketing tanácsadásra?

2. Miért hasznos a marketing tanácsadás és rendszeres konzultáció?

3. Mi a marketing tanácsadás menete? A marketinget illetően miért fontos stratégiában gondolkodni?

4. Online vagy offline marketing?

5. Hogyan történik a marketing tanácsadás?

Dudásné Sulik Orsolya MBA
marketing szakértő
Stratégiai marketing

Használd ki a marketingben rejlő lehetőségeket!

Gondolkozz átlátható rendszerekben!

k

Ne félj segítséget kérni!

Növeld vállalkozásod eredményességét!

Z

Láss tisztán a marketing területén!

Dönts megfelelő információk alapján!

Szükséged van marketing tanácsadásra?

Szintet szeretnél lépni a vállalkozásoddal, de valami miatt megakadt a növekedés vagy az üteme nem elég dinamikus. Ennek számos oka lehet, az egyik leggyakoribb, hogy megnőtt a piaci szereplők vagy épp a helyettesítő termékek száma. Marketing elméletben a Porteri 5 erő modell segít legjobban megérteni a helyzetet. Nem szeretném hosszúra nyújtani a Michael E. Porter nevéhez fűződő modell magyarázatát, hiszen számos oldalon remek és bőven kifejtett magyarázatot, definíciót találsz. Így csak röviden a modellben arról van szó, hogy 5 tényező képes befolyásolni a piaci verseny intenzitását.

  1. Új belépők fenyegetése (lehetséges belépése a piacunkra).
  2. A helyettesítő termékek fenyegetése (ilyen például a kávé helyett az energiaital).
  3. A vásárlók, vevők alkupozíciója (főként arra vonatkozólag, hogy mekkora hatást képes gyakorolni a cégre).
  4. A szállítók pozíciója (mennyire vagy kiszolgáltatva a beszállítóidnak).
  5. A meglévő versenytársak (az ő piaci erejük, részesedésük).

A marketing tanácsadás közben érdemes külső és belső elemzéseket is végeznünk, melyek sokszor magyarázattal szolgálhatnak. Így elkerüljük, hogy feleslegesen öntjük a pénzt a marketingbe. Mondok egy példát. Marketing tanácsadás közben gyakran kapom azt az információt, hogy a Google és Facebook hirdetésekre szinte minden hónapban tetemes összeget áldoznak a cégvezetők, hiszen a hirdetési fiók kezelésével megbízott szakemberek folyamatosan az online marketing hirdetésekre szánt büdzsé emelésében látják a megoldást. Elemzéssel, felülvizsgálattal elkerülhető a pénz haszontalan elégetése. Számos cégvezetőnek a napi teendők mellett nincs kapacitása a marketingfeladatok menedzselésére, így a tanácsadás, a megoldás keresés kifejezetten az ő számukra elengedhetetlen.

Miért hasznos a marketing tanácsadás és rendszeres konzultáció?

Egy rátermett marketing tanácsadó megszerezett tudása, diplomája, piacismerete, tapasztalata mind hasznos a cégvezetők számára, akik a saját szakmájukban kiemelkedőek, de nincs rálátásuk a marketingre, így nehezen képesek megfelelő döntést hozni. Sokszor gyorsan döntenek ráhagyatkozva arra az online marketing hirdetési szakértőre, aki még több hirdetést szeretne futtatni, még nagyobb keretből. Marketing tanácsadóként a legfontosabb feladatomnak mindig azt tekintem, hogy a marketing büdzsé a leghatékonyabban legyen elköltve, a lehető legnagyobb megtérülés mellett. Ez pedig elemzés, tervezés és ellenőrzés nélkül lehetetlen.

Mi a marketing tanácsadás menete?

Az első és legfontosabb az információgyűjtés, a cégmegismerése. Erre remek alkalom a személyes találkozó előtt bizonyos adatok rendelkezésre bocsátása. Illetve a személyes találkozó esetén a cégvezető cégbemutatása.

A tanácsadás fontos része a célmeghatározás. Gyakran a cégvezetők annyiban definiálják a célt, hogy magas bevételhez szeretnének jutni. Míg egy lelkiismeretes marketing tanácsadó számára fontos a SMART célok tisztázása.

  • Specific * konkrét, pontos, jól definiálható
  • Measurable * mérhető
  • Achievable * elérhető
  • Relevant * releváns
  • Time-bound * időhöz kötött

A tanácsadás során, amennyiben kiderül, hogy hiba van a célmeghatározásban, akkor részletesen górcső alá vesszük a SMART módszert.

Következő lépés a célcsoport meghatározása és szegmentálás, majd ezek a szegmentumok megismerése, egymástól elkülönítése.

Az elemzés fontos része a már futó marketing tevékénységek megismerése, hatékonyságának ellenőrzése. Ezen a ponton megbeszéljük, hogy milyen marketing eszközöket használ(t) a cég, valamint azt, hogy milyen eredményességgel.

Következőkben készül el a marketing stratégia, melynek részét képezi a marketing kivitelezési terv.

Megvalósítást kíséri a felülvizsgálat, ellenőrzés, melynek eredménye az optimalizálás.

Egy gyakorlott tanácsadó nem csupán elméletben vázolja fel a marketing tervet, hanem a stratégiát segít taktikai szintre is vinni. Természetes, hogy a kerek, egész teorikus látásmód gondolatébresztő, ugyanakkor a gyakorlati szintre való hozatal elengedhetetlen a siker érdekében.

Online vagy offline marketing?

Dübörög a világ az online/digitális marketing lényegességétől, amit én személy szerint inkább úgy határoznék meg, mint elengedhetetlen kelléke a ,,zenekarnak”. De ne feledkezzünk meg az offline marketingben rejlő lehetőségektől, melyek hatékony támogatók a célunk elérésében.

Ha idáig csak a hírlevelekben, online hirdetésekben láttad a potenciált, jó hírem van számodra. Bőven van még eszköz (hangszer) a tarsolyban, ami segít jelentős versenyelőnyhöz jutni a piacon. Épp ezért fontos része a marketing tanácsadásnak, mikor átbeszéljük mind az online, mind az offline eszköztárat. Mindezek harmóniában való használata pedig a marketing célokon túl egyre közelebb visz egy stabil márka építéséhez.

Hogyan történik a marketing tanácsadás?

Egy előzetes telefonos beszélgetés segíti a kezdeti információgyűjtést. Majd kitűzünk egy időpontot a személyes vagy online találkozóra. A találkozó időtartama általában 2 óra, mely végén egyeztetünk a továbbiakról. A marketing tanácsadás részletes és 100%-osan személyre/cégre-szabottan, legtöbb esetben nyitott és közvetlen hangvételben történik. Elvégre ez segíti elő a hatékonyságot és az eredményességet.

Általában további konzultációk ajánlottak, egészen addig, amíg a megbízó partner úgy érzi, hogy szükség van a tanácsadói támogatásra.

Tele vagy kérdéssel? Bizonytalan vagy, hogy valóban szükséged van-e marketing tanácsadásra?

Bátran hívj! Tedd fel a kérdésed szóban!

 

Ki vagyok én?

Szia! Dudásné Sulik Orsolya vagyok, stratégiai marketing szakon szereztem diplomám a Budapesti Metropolitan Egyetemen. Marketing tervezéssel és kivitelezéssel már több, mint 10 éve foglalkozom. Aktív résztvevője vagyok a magyar KKV szektornak. Ismereteim és kapcsolati tőkém folyamatos bővítésével igyekszem a leghatékonyabb segítséget nyújtani üzleti partnereim számára.

Marketing tanácsadásban számíthatsz rám!