
Egyszerre áldás és átok | Social Media Marketing
Előnyök és Hátrányok
Bizonyára minden vállalkozó szembesül azzal, hogy mennyire remek a közösségi média adta marketing lehetőség, azonban, ha a felszín alá pillantunk akkor igencsak azon kapjuk magunkat, hogy mérgelődünk, mennyi energiát von el és emészt is fel egyben.
A Facebook, az Instagram, a Linkedin és a Google+ a legjelentősebb platform, ahol egy valamit is magára adó cég kötelező jelleggel meg kell, hogy jelenjen! A Youtube-ról már ne is beszéljünk. Rendszeresen pedig új tartalommal kell, hogy felvillanjunk. Hiszen szolgáltatunk, ajánljuk magunkat, reklámozzuk a tevékenységünket. A folyamatos jelenlét és a friss tartalom karöltve együtt kell, hogy járjanak. Nyilvánvalóan, az érdeklődők így találnak rá a termékedre, szolgáltatásodra.
Miért is annyira remek lehetőség a Social Media Marketing egy cég számára?
Közösségi média hirdetési lehetőségeinek előnyei:
- hirtelen sok emberhez lehet eljutni
- bármilyen vállalkozás versenyképes a Social Media platformokon
- nem kell milliókat költeni a tradicionális média adta lehetőségekre (TV, rádió, plakát, sajtó, stb)
- ingyenesen készíthetsz magadnak üzleti profilt, posztolhatsz ki tartalmat az oldalaidon
- alacsony költséggel tudsz „Boost”-olni ( kiemelni) hirdetést, az elszámolás pedig „pay per click” (PPC), azaz kattintás után fizetési rendszerrel működik
- akár azonnali reakcióra készteti az érdeklődőt, vásárlót
- személyesen tudod megszólítani a vásárlóidat
Ha pedig beszélünk az előnyökről, akkor bizony a Social Media Marketingnek vannak bizony hátrányai is:
- állandóan karban kell tartani
- viszonylag rövid időn belül célszerű válaszolni a kimagasló válaszadási arány és idő érdekében
- számos platformot kell szinkronban karbantartani, ami meglehetősen időigényes
- hangsúly fektetése a képi megjelenésre, így fotók, és képek felkutatása, szerkesztése, kiposztolása napi szinten szintén nem 2 perces feladat
- rengeteg csatorna irányából áramolnak az érdeklődések, melyek megválaszolása után sokszor a munkaidőd végén ocsúdhatsz fel, hogy érdemi munkát nem végeztél (beszerzés, partnerekkel való tárgyalás, raktárkészlet ellenőrzés, fejlesztés, vagy akár konkrét értékesítés, stb.)
Érdekel a megoldás?
Keress meg bennünket, hiszen a segítség egy karnyújtásnyira van. Ne engedd, hogy beszippantson a közösségi média örvénye. Delegáld ki nekünk! Egy jó Virtuális Asszisztens leveszi a terhet a válladról, így lesz végre ebédidőd, vagy épp időben tudsz hazamenni.