Egyszerre áldás és átok | Social Media Marketing

Előnyök és Hátrányok

Bizonyára minden vállalkozó szembesül azzal, hogy mennyire remek a közösségi média adta marketing lehetőség, azonban, ha a felszín alá pillantunk akkor igencsak azon kapjuk magunkat, hogy mérgelődünk, mennyi energiát von el és emészt is fel egyben.

A Facebook, az Instagram, a Linkedin és a Google+ a legjelentősebb platform, ahol egy valamit is magára adó cég kötelező jelleggel meg kell, hogy jelenjen! A Youtube-ról már ne is beszéljünk. Rendszeresen pedig új tartalommal kell, hogy felvillanjunk. Hiszen szolgáltatunk, ajánljuk magunkat, reklámozzuk a tevékenységünket. A folyamatos jelenlét és a friss tartalom karöltve együtt kell, hogy járjanak. Nyilvánvalóan, az érdeklődők így találnak rá a termékedre, szolgáltatásodra.

Egyéni arányok
50%    +/- ?

Miért is annyira remek lehetőség a Social Media Marketing egy cég számára?

Közösségi média hirdetési lehetőségeinek előnyei:

  • hirtelen sok emberhez lehet eljutni
  • bármilyen vállalkozás versenyképes a Social Media platformokon
  • nem kell milliókat költeni a tradicionális média adta lehetőségekre (TV, rádió, plakát, sajtó, stb)
  • ingyenesen készíthetsz magadnak üzleti profilt, posztolhatsz ki tartalmat az oldalaidon
  • alacsony költséggel tudsz „Boost”-olni ( kiemelni) hirdetést, az elszámolás pedig „pay per click” (PPC), azaz kattintás után fizetési rendszerrel működik
  • akár azonnali reakcióra készteti az érdeklődőt, vásárlót
  • személyesen tudod megszólítani a vásárlóidat

Ha pedig beszélünk az előnyökről, akkor bizony a Social Media Marketingnek vannak bizony hátrányai is:

  • állandóan karban kell tartani
  • viszonylag rövid időn belül célszerű válaszolni a kimagasló válaszadási arány és idő érdekében
  • számos platformot kell szinkronban karbantartani, ami meglehetősen időigényes
  • hangsúly fektetése a képi megjelenésre, így fotók, és képek felkutatása, szerkesztése, kiposztolása napi szinten szintén nem 2 perces feladat
  • rengeteg csatorna irányából áramolnak az érdeklődések, melyek megválaszolása után sokszor a munkaidőd végén ocsúdhatsz fel, hogy érdemi munkát nem végeztél (beszerzés, partnerekkel való tárgyalás, raktárkészlet ellenőrzés, fejlesztés, vagy akár konkrét értékesítés, stb.)

 

Tény, hogy közösségi internetes csatornák alkalmazásával sokat tudsz előre lendíteni a vállalkozásodon, azonban egy ponton már azt érezheted, hogy a vállalkozásod marketing tevékenysége felőröl.

Érdekel a megoldás?

Keress meg bennünket, hiszen a segítség egy karnyújtásnyira van. Ne engedd, hogy beszippantson a közösségi média örvénye. Delegáld ki nekünk! Egy jó Virtuális Asszisztens leveszi a terhet a válladról, így lesz végre ebédidőd, vagy épp időben tudsz hazamenni.

 

Jól hangzik, ugye?

Lépj velünk kapcsolatba! Segítünk!

Adatkezelés

5 + 11 =